2.07.2012

Dukan Diyeti Günlerim Basliyor


Dukan diyeti kitabını alali 5 ay oluyor ve ben iki gün yapıp sonra bırakmıştım ilk ayda. Aradan 4 ay gecti ve sonunda kararlı bir şekilde başlamaya karar verdim çünkü hayatimdaki büyük degisiklige başlamadan önce bunu yaparak kendime güvenimin gelmesini istedim. Beni twitterdan takip edenler bilirler kilolarımdan şikayetciyim uzun zamandır ne giydiklerim üzerime yakışıyor nede giymek istediklerim. Artık buna bir dur demenin zamanı geldi ve DUR diyorum en sonunda kendime. Sanırım önemli olan da bu kararlı olmak. Ben bugünden itibaren kendime bir alişveriş listesi oluşturdum ve listedekileri bugün ederim edip aksam başlıyorum rejime. 
Hadi sizde bana destek olun ve öneriler bulunun. Benim listem ve ilk gün aksam tarifim burda.. Ve netten araştırdığım Dukan diyeti atak evresi notlarım.

Alisveris Listem : 
Yulaf kepeği
Yağsız Light yoğurt
Yumurta
Yağsız kiyma
Tavugun göğüs kısmı
Yağsız but kısmı
Yağsız peynir
Light kola
Splenda

 Aksama yapacagım yemeğim ise.

Tavuk göğsünü kare kare dogradiktan sonra yagsiz tavadan iki yeme kağıdı soya sosu ve felsefen ile birlikte sotelemek hatta icine kamyon da atmayı düşünüyorum. Daha önceki tarifimde yapmıştım ve cok lezzetli oluyor bu sekilde.
Bir buçuk yemek kasığı yular kepeğini uç yemek kasığı Lig'te yoğurt ve splenda ila karıştırarak yiyeceğim
Ve Light kola

İste benim menüm Bu arada yulaf kepeği benim bildigim sadece Migros mağazalarında buluyorum. Sizin bulabildiğiniz yerler varsa önerebilirsiniz.

Dukan diyeti atak evresi notlarım...
Saf Protein Diyeti
Ortalama süre: Beş gün

 Aç oturmak ya da protein tozu diyeti kadar hızlı sonuç veren, ancak onların sakıncalarını içermeyen “saf protein diyeti” ile yürütülen bir atak evresi. Bu dönem, gayet yüksek motivasyonla rejime başlandığı, ilk verimli sonuçların bir an önce beklendiği ve bu beklentiye hızla cevap verildiği, belirleyici bir dönemdir. Daha sonraki evrelere özellikle uyumlu rejimin bu ilk safhası, amacı beslenmeyi üç temel besin grubundan yalnızca birisiyle sınırlandırmak olan, “saf protein” diyeti olarak adlandırılıyor.

 Teoride, yumurtanın beyazı dışında hiçbir besin yalnızca proteinden oluşmaz. Yani bu, protein bakımından en zengin besinler olan et, balık, deniz ürünleri, kümes hayvanları, yumurtalar, süt ve süt ürünlerini seçerek gruplayan bir rejimdir. Düşük kalorili bütün rejimlerle karşılaştırıldığında, bu rejim, iyi uygulanırsa tüm direnç mekanizmalarını ortadan kaldıracak çok iyi bir savaş aracı, bir buldozerdir. Özellikle menopoz öncesi dönemde vücutları su toplayan veya menopoz döneminde hormon tedavisi gören kadınlar gibi en zor vakalarda tüm etkinliğini ortaya koyar. Aynı zamanda, şimdiye kadar birçok rejim uygulandığı için, dirençli olarak bilinen vakalar üzerinde de aynı derecede etkilidir. Ne kadar sürede, ne kadar kilo verilmesi gerekirse gereksin, Dukan Diyeti daima saf protein diyetiyle başlar. Bu çok özel bir diyettir ve kilolu kişinin psikolojisini tetiklemek ve metabozlimasını şaşırtmak için kullanılır. Bu iki etki birleştiğinde, ilk kesin kilo kaybı görülür.

 Süresi 1 – 10 gün arasında değişen bu dönemde, on ayrı kategoriden gıdalarla beslenme hakkınız olacak. Bu on kategoriden hangisi hoşunuza giderse, sınırsız olarak ve günün istediğiniz saatinde tüketebilirsiniz. Bu gıdaları birbiriyle karıştırmakta da serbestsiniz. Bu gıdalar arasından, diğerlerine hiç dokunmadan yalnızca istediklerinizi seçebilir, hatta bir öğün veya gün boyunca bunlardan yalnızca birini tüketebilirsiniz. Zararsız gibi görünen bir kaçamak, bu sınırsız yeme özgürlüğünüzü kaybetmenize yol açacaktır.

 Atak Evresinde İzin Verilen Gıdalar
 Birinci Kategori: Yağsız Etler Dana Eti Sığır Eti
 İkinci Kategori: Sakatatlar Ciğer Dana ve Kuzu Dili
 Üçüncü Kategori: Balık Yağlı ya da Yağsız Taze ya da Dondurulmuş Tütsülenmiş ya da Kurutulmuş Konserve
 Dördüncü Kategori: Deniz Ürünleri Kabuklular Yumuşakçalar
 Beşinci Kategori: Kümes Hayvanları Tavuk Hindi Tavşan
 Altıncı Kategori: Az Yağlı ya da Yağları Ayıklanmış Jambon
 Yedinci Kategori: Yumurtalar
 Sekizinci Kategori: Yağsız Süt Ürünleri Yoğurt Beyaz Peynir Diğer Süt Ürünleri
 Dokuzuncu Kategori: Günde 1.5 Litre Sıvı
 Onuncu Kategori: 1.5 Çorba Kaşığı Yulaf Kepeği


 Ekstralar :
 Yağı alınmış, taze ve kapalı sütler çaya ve kahveye farklı lezzet verirler; soslarda, kremalarda değişik tatlar yakalamayı sağlarlar Aspartam, yani dünyaca tanınan en popüler tatlandırıcı Sirke, baharlı otlar (maydanoz, dereotu vb.) kekik, sarımsak, soğan vb. baharatlar Salatalık turşusu ve soğan (fazla tüketilmemelidir) Limon (şekerli veya limon tozu şeklinde olmamalıdır) Tuz ve hardal (makul ölçülerde kullanılabilir) Normal Ketçap (az miktarda olmak koşuluyla, diyet ketçaplar) Sakızlar (şekersiz olmaları yetmez, aspartam veya sakarozdan daha yavaş kana karışan sorbitol şekeri içermeleri gerekir) Parafin Yağı (yemek pişirmekte kullanılmamak koşuluyla yalnızca sirkeli sosları hazırlamakta izin vardır) Beslenmenizde yukarıdaki gıdaları tüketmeye dikkat etmenin yanında atak evresi süresince günde 20 dakika zorunlu yürüyüş şarttır.


 Kaynak : Dukan Diyeti Kitabı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


Lütfen İsim veya Rumuz bırakın....